''YEREL ÜRÜNLERİMİZİ NASIL MARKALAŞTIRIRIZ?''

9.05.2016
''YEREL ÜRÜNLERİMİZİ NASIL MARKALAŞTIRIRIZ?''

ATB; “YEREL ÜRÜNLERİMİZİ NASIL MARKALAŞTIRIRIZ?” KONULU SÖYLEŞİ DÜZENLEYECEK

Afyonkarahisar Ticaret Borsası tarafından Marka Danışmanı ve Yazar Güven BORÇA’nın konuşmacı olarak katılacağı “Yerel Ürünlerimizi Nasıl Markalaştırırız?” konulu söyleşi 13.05.2016 tarihinde saat 15.00’da ATB Konferans Salonunda düzenlenecektir.

Konuyla ilgili bilgi veren ATB Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet MÜHSÜRLER “Pazar bilginizin, üretim yetkinliğinizin, dağıtım etkinliğinizin tam karşılığını almak, başarılarınızı uzun ömürlü ve sağlam bir marka ile perçinlemek için; Borsamız tarafından düzenlenen Marka Danışmanı ve Yazar Güven BORÇA'nın konuşmacı olarak  katılacağı "Yerel Ürünlerimizi Nasıl Markalaştırırız?" konulu söyleşiye tüm üyelerimiz ve iş dünyamızın temsilcileri davetlidir.” dedi. 

Organizasyonla ilgili bilgi veren Mühsürler; “ Konuşmacı olarak misafir edeceğimiz Sayın Güven Borça, markalaşma konusunda Türkiye’nin önde gelen isimlerinden birisidir. Bilindiği üzere Borsamızca Afyon Sucuğu ve Afyon Pastırması ürünlerimizin AB nezdinde korunmasına yönelik Coğrafi İşaretlemesi konusunda müracaatı yapılmış, müracaatımız kabul edilmiş ve şu anda incelenmesi safhasındadır. Ümit ediyoruz, en kısa zamanda bürokratik işlemler tamamlanarak Afyon Sucuğu ve Afyon Pastırmasının AB nezdinde tescili yapılacaktır. TOBB tarafından yürütülen yerel ürünlerin ulusal ve uluslararası marketlerde pazarlanmasına yönelik projede kendisini tanıma fırsatı bulduğumuz Güven BORÇA’yı deneyimlerini paylaşmak üzere İlimize davet ettik. Kendisi de teveccüh göstererek davetimize icabet ederek, markalaşma sürecinde bulunan firmalarımıza deneyimlerini anlatacak. Güven Borça, İlimizde ilk önce Afyon Kocatepe Üniversitesinde İşletme ve Ekonomi Kulübü işbirliğiyle 13.05.2016 tarihinde 10.00’da öğrencilerimize bir sunum yapacak, daha sonra da öğleden sonra 15.00’da Borsamız üyelerine ve işdünyası camiamıza hitap edecektir. İlimizde, sucuk, lokum, kaymak, karkas et, mermer gibi ulusal ve uluslararası bazda ilgi gören ürünlerimizin olmasına rağmen, markalaşmasını tamamlamış ve hakettiği değeri bulabilen çok az markamız bulunmaktadır. Bu nedenle, faydalı olacağını düşündüğümüz bu söyleşimize tüm ilgililer davetlidir.” dedi.  

PEKİ GÜVEN BORÇA KİMDİR?

1962 Eskişehir doğumlu olan Güven BORÇA, ODTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü’nden mezun olduktan sonra askerlik hizmetine kadar aile şirketi bünyesinde çalışarak patates cipsi üreten bir tesis kurdu ve işletti (1985-1986). Milli Savunma Bakanlığı’nda tamamlanan vatan görevinin akabinde profesyonel hayatı tercih etti ve 1987 yılında İpek Kağıt Karamürsel fabrikasında Ürün Geliştirme Mühendisi olarak işe başladı. 1989 yılı başında aynı şirketin pazarlama bölümüne geçen Güven BORÇA, Selpak, Solo ve Silen tuvalet kağıtlarından sorumlu olarak çalıştı, ayrıca Marathon markalı ev dışı kullanım ürünlerini pazara verdi.

Daha sonra transfer olduğu Başer-Colgate (sonradan Colgate-Palmolive) şirketinde 6 yıl süreyle Ürün Müdürü, Grup Müdürü, Pazarlama Müdürü pozisyonlarında görev yaptı. ABC, Fab, Axion, Hacı Şakir, Palmolive, Colgate, Ajax, Protex markalarını yönetti. Öte yandan Colgate-Palmolive’in global eğitimcileri arasına katıldı ve şirketin uluslararası eğitim programlarını bölge ülkelerinde yürüttü ve koordine etti.

1991 yılında “marka” konulu ilk makalesi yayınlandı. Bunu diğerleri takip etti. Marka Yönetimi alanında Türkiye’nin ilk eğitim çalışmalarını 1993-1997 arasında amatörce yürüttü. 1997 yılında on yıllık profesyonel yaşama veda ederek daha kapsamlı marka eğitimleri vermeye başladı. O günden beri eğitmenlik, danışmanlık ve serbest ticaret yapan BORÇA, Türkiye’nin ilk marka danışmanlık şirketi olan Markam A.Ş’nin kurucu ortağı ve yöneticisidir.

Danışmanlık dışında marka konulu makaleler yazmakta, konuşmalar yapmakta, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi’nde Marka İletişimi Yönetimi dersi vermektedir. İlk kitabı “Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı? ” Media Cat yayınlarından Haziran 2002’de çıkmış, toplam on baskı yapmıştır. Haftalık Para dergisinde “Reklamlardan Sonra” başlığıyla 2001-2003 yıllarında pazarlama konularında düzenli yazmış ve yazıları aynı adlı kitabında toplamıştır. Üçüncü kitabı “Pazarlama Reçeteleri” de Media Cat yayınlarından 2004 yazında çıkmıştır. Son kitabı “Başka Akmerkez Yok” ise 2007 Temmuz’unda raflarda yerini almıştır. Güven BORÇA evli ve iki çocuk babasıdır.

Daha iyi bir deneyim için çerezleri kullanıyoruz; Sitemizin işlemesini sağlamak için teknik çerezler kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi için Afyonkarahisar Ticaret Borsası İnternet Sitesi Çerez Politikaları Metnini incelemenizi rica ederiz.
Çerez Politikalarımız Reddet Kabul Et
X