Sayın üyemiz,
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nden (TOBB) alınan yazıda; ülkemiz ihracatının değer bazında % 30’unun gerçekleştirildiği uluslararası karayolu taşımacılık sektörü, yurtdışında yetersiz geçiş belgesi kotaları, mod ve güzergah dayatmaları, geçiş ücretleri gibi engellerle karşılaşmaktadır. Ayrıca, Avrupa’ya yönelik ihraç taşımalarımızda en önemli çıkış noktası durumundaki Kapıkule’de araç yoğunluğu nedeniyle yaşanan beklemeler ve gecikmeler taşımacılık ve dış ticaretimizde zaman kayıplarına ve maliyet artışlarına yol açmakta, ihraç ürünlerimizin uluslararası alanda rekabet gücünü zayıflatmaktadır. Dolayısıyla, karayolu taşımacılığında kullanılacak alternatif güzergah ve rotaların her geçen gün önem kazanacağı bildirilmektedir.
Bu kapsamda, 03.02.2021 tarihinde faaliyete başlayan Karasu-Köstence (Romanya) ve 07.02.2021 tarihinde seferlerine başlanan Alsancak-Tarragona (İspanya) Ro-Ro hatlarının karayolu taşımacılığında yaşanan sorunlara önemli çözüm alternatifleri oluşturacağı öngörülmektedir. Bu sayede, özellikle Avrupa’ya yönelik ihracatımızda bazı dönemlerde yaşanan sıkıntılarda azalma yaşanacağı düşünülmekte olduğu belirtilmektedir.
Bilgilerinize sunarız.
Saygılarımızla,